Welkom bij het grootste fitness, bodybuild en voedingsplatform van de Benelux!

0 Producten (0)
GetPro Forum
Ga naar:
  U hebt   bookmarked items
Viewing Topic "BUITEN ETEN 101"

1 artikel(en)     Sorteer:  Nieuwste Oudste

per pagina
 
  Reacties
Geplaatst door: Yu Han Fung
Aantal Reacties: 11
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Goedemiddag dames en heren!!
Vandaag gaan we wat tips geven om ook buiten de deur verantwoord te eten Laughing


Heb jij nog tips om mij of anderen te helpen? Zet ze in een reactie hieronder!!


 

BUITEN ETEN 101

 

De zomer is al even begonnen wat betekent dat we naar buiten gaan!! Picknicken, terrasjes pakken en festivals bezoeken. Sommige mensen denken dat dit het einde is en ze de hele zomer lang slecht moeten gaan eten en het daarna pas weer kunnen oppakken. Dat is onzin. Vandaag gaan we jou een snelcursus buiten eten geven!

 

Voordat je begint met verder lezen is het misschien handig om eerst 1 van de volgende artikelen te lezen (mits je nog geen/weinig kennis bezit over deze onderwerpen). In artikel 1 geef ik een spoedcursus van “dirty” naar “clean” eten en in artikel 2 help ik je bij het meal preppen (het vooraf klaarmaken van je maaltijden).

 

Voor het gemak gaan we er tijdens het schrijven van dit artikel even van uit dat dit is geschreven voor iemand die aan het droogtrainen/afvallen/cutten is. Aangezien mensen in de zomer, over het algemeen (mezelf uitgezonderd aangezien ik nog in een bulk zit tot eind augustus) droog willen zijn om te kunnen shinen op het strand, festivals en op vakantie.

 

First things first. Compensatie. Zolang je geen wedstrijd gepland hebt in de komende weken is het prima om onze calorieën op weekbasis te bekijken. Dit houdt in dat we (af en toe) mogen compenseren. Ga je op zaterdag naar een festival waarbij je veel calorieën nuttigt door de alcohol en het vette eten? Dan is het prima om de dag daarna brak in je bed te liggen en minder te eten waardoor je het calorie overschot van de zaterdag weer compenseert. Zolang je aan het eind van de tweede dag de totale macro’s binnen hebt gekregen van zaterdag + zondag is er niets aan de hand.

 

Dit gaat gepaard met plannen. Plan vooruit - kijk een week vooruit in je agenda. Zie je dat je donderdagavond een etentje hebt waarbij je weet dat je veel calorieën binnen gaat krijgen, kijk dan alvast online op het menu wat je gaat bestellen. Plan op basis hiervan in wat je de rest van de dag gaat eten zodat je aan het einde van de dag alsnog de juiste macro’s binnen hebt gekregen. In de praktijk betekent dit meestal dat je over de dag genomen iets meer honger hebt zodat je ’s avonds wél precies kunt eten wat je wilt tijdens je etentje. Even weer terug naar het festival. Ook hier is het handig om (globaal) te plannen wat je gaat eten en drinken. Vaak is het moeilijk om op een festival al je eiwitten binnen te krijgen, hier kun je op anticiperen door bijvoorbeeld in de ochtend éxtra veel eiwitten te consumeren.

 

Mocht je wél volgens je macro’s willen eten buiten dan is dit ook mogelijk. Het vergt iets meer moeite en discipline dan normaal, maar we kunnen ons prima redden. Eet je koolhydraat arm? Bestel dan bijvoorbeeld een burger zonder broodje. Het lijkt raar om verzoeken te hebben maar dit wordt steeds gangbaarder, ook in Nederland. Afhankelijk van je doelen kun je rustig proberen om hetgeen te bestellen wat jij wilt, waar je ook bent. Vaak zijn mensen bang om rare dingen te bestellen in het bijzijn van anderen. In verband met schaamte of iets dergelijks. Waarom? Je doet dit voor jezelf dus je kunt ook lekker bestellen wat je zelf wilt. Mocht ernaar gevraagd worden dan is een simpel ‘ik ben op een speciaal dieet in verband met m’n doelstellingen’ genoeg, heb ik in de praktijk gemerkt. En sowieso weten je vrienden meestal wel waarmee je bezig bent toch? Mocht je gaan picknicken dan kan dit ook verantwoord. Met gerookte kipfiletreepjes, zalm, garnalen en tonijn kun je prima experimenteren om (koude) lekkere gerechten te maken.

 

Last but not least: Supps. Ik ben een voorstander van het gebruik van supplementen op de juiste momenten, in de juiste situatie, met de juiste frequentie en met de juiste reden. Laten we wederom even teruggaan naar het festival wat een prima voorbeeld is. Vaak eet je patat, broodjes en andere koolhydraatrijke voeding waardoor je een tekort aan eiwitten creëert. Een proteïne shake is in dit geval een goede uitkomst om als nog je eiwitten binnen te krijgen.

 

Onthoud: We streven ernaar om het uiteindelijk zo goed mogelijk te doen, maar het hoeft niet perfect. We voeden jou met deze informatie zodat je weet wat je moet doen en dit kunt gaan proberen. Het zal nooit in 1 keer lukken en het zal misschien ook nooit perfect gaan, maar we doen in ieder geval wat we kunnen.

 

 

Geplaatst op : 08 Jul 2017 13:14

1 artikel(en)     Sorteer:  Nieuwste Oudste

per pagina
 
Viewing Topic "BUITEN ETEN 101"

Ga naar:
  U hebt   bookmarked items

Nu Online:

 
Gebruikers die dit forum momenteel browsen 1 ingelogde gebruikers :: 0 en gast 1 (gebaseerd op gebruikers activiteit de laatste 5 minuten)