0 Producten (0)
GetPro Forum
Ga naar:
  U hebt   bookmarked items
Viewing Topic "Intro Imad Hadar tijdens de ramadan "

28 artikel(en)     Sorteer:  Nieuwste Oudste

per pagina
 
 Reacties
Geplaatst door: Get Pro
Aantal Reacties: 1
Aangemeld op: 26 mei 2017

Hallo iedereen,

Doe jij mee aan de ramadan en weet je niet precies hoe jij optimaal resultaat kan behalen? Geen zorgen, Imad to the rescue. 
GetPro rolmodel en pro kickbokser Imad Hadar zal jouw ondersteunen tijdens de ramadan.

Imad zal op dit exclusieve forum jouw leidraad zijn tijdens de ramadan.
Hij zal jouw vertellen hoe te eten, trainen en leven tijdens de ramadan om ook tijdens de ramadan optimaal resultaat te kunnen behalen.

Ben jij benieuwd? Stay tuned, Imad zal vanavond zijn eerste post delen op dit forum.

Are YOU ready to GetPro? 

 

Geplaatst op : 26 May 2017 12:29
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

De eerste dag zit er al weer bijna op...

Ik heb vandaag zoals iedere zaterdag mijn rustdag. Vandaag ben ik zo min mogelijk gaan bewegen en lig met een ventilator in de kamer naar wedstrijden van Badr Hari aan het kijken.

Straks bij etenstijd breek ik mijn vasten met een bord bruine rijst en gegrilde kipfilet (250 gr). Ik probeer zoveel mogelijk groenten te eten en beetje bij beetje drie literflessen water te nuttigen tot 03:30. Ik zal porties eten tot ik net niet vol zit, laat mijn eten zakken en herhaal weer dezelfde eetwijze.

Als religeus ritueel ga ik na het verbreken van mijn vasten naar de moskee. Ik geloof er heilig in dat je de lichamelijke en geestelijke balans moet vinden en dat beiden even veel recht hebben op een goede rustmoment. Het rusten doe ik met behulp van een moskeebezoek!

Morgen heb ik een looptraining op het programma staan. Benieuwd hoe ik dat ga doen met het warme weer?

Keep following me!

Imad Hadar

Geplaatst op : 27 May 2017 19:35
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Dag 2 is een feit....

 

Goedemiddag allemaal!

Het is 13:45 en ik heb net mijn krachttraining afgerond.
Mijn lichaam voelt slap aan en ik hoop dat ik na het eten een compleet herstel kan aangaan.

Ik begin met volkorenbrood en wat eieren zonder eigeel. Gevolgd door een eiwitshake. Ik laat het rustig tot mijn maag zakken en stap over naar de zwaardere porties (meetbaar als avondmaaltijd). 

 

Ik heb straks om 21:00 de laatste training met mijn coach Michel en daarna zal ik even verslag doen van hoe dat ging!

 

gr

Geplaatst op : 29 May 2017 15:08
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Dag 3 zit er ook al weer bijna op. 

Ik ben net klaar met mijn kickbokstraining. Gezien de training vandaag zijn er voor jullie een paar bruikbare tips bij mij naar boven gekomen die van groot belang kunnen zijn voor jullie sporturen. 

 

1.) Drink over de nacht minimaal 4,5 liter water. 

2.) Probeer buiten je training om zo min mogelijk inspanning te maken. 

3.) Ga niet op volle toeren trainen. Bespaar je lichaam voor 60 procent. 

4.) Probeer minder kilo's aan je apparaat te voegen als je trainen gaat

5.) Mind over body. Voel je je zwak worden? Koppel je geest aan je lichaam en verbeeld je dat je vol energie zit (persoonlijk) 

Geplaatst op : 29 May 2017 20:37
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Het is nou Iftar geweest.

Ik open zoals gewoonlijk met 4 eieren zonder eigeel en een glaasje water. Ik heb van 20:00 tot 21:15 getraind op kickboksen en padsen tegen de 40% van mijn energie aan en ben daarna goed gaan stretchen.
Ik heb van de training vandaag een goede tip er uit kunnen halen om je een beetje op te peppen en dat is door middel van een koele douche te nemen na het trainen. Zorg dat ALS je ijskoud doet je niet je hoofd meeneemt want anders krijg je voor de rest van de avond hoofdpijn.

Verbreek je jouw vasten? Zorg dan dat je jezelf niet helemaal vol propt. Maar neem lichte maaltijden om je vasten te verbreken zoals 2 sneetjes brood met kipfilet (lang kauwen).

Je moet je voorstellen dat je, hoe je normaal gesproken overdag eet, het in de avond probeert te doen. Laten we zeggen dat je normaliter om 08:30 gaat ontbijten en om 18:00 is je laatste maaltijd. Dat is 6,5 uur waarin je kan eten.
Tijdens de ramadan mag je van 21:45 tot ongeveer 03:30 eten en drinken. Dat is ongeveer 5 uur en 45 minuten. Dus wat probeer je dan? Jouw schema omdraaien!

Begin om 21:45 met ontbijten en een persoonlijke tip van mij is om een extra GetPro eiwitshake te nemen en voor het slapen gaan 2 schepjes GetPro Glutamine, 3 multivitamine en 2 maal ZMA voor een goede nachtrust. Je suppletie moet gewoon door gaan!

Morgen heb ik het programma kracht en core en zal wat beelden met jullie delen!

Gr
Imad

Geplaatst op : 31 May 2017 11:14
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Vandaag is dan eindelijk een dag waar ik mij persoonlijk op mn best voelde tot nu toe.

Afgelopen nacht heb ik 5 liter water in totaal gedronken en twee eiwitshakes genomen en een bord extra kipfilet (250 gr) om te kijken of ik me bij extra eiwitten beter zou voelen

Jullie voelen het al aankomen.... Ja!
Probeer minder deegproducten te eten en meer te letten op gerechten met veel kip of eiwitrijke producten.

Vandaag heb ik mij op de looptraining niet anders dan normaal gevoeld. Ik kon mij gelukkig meten met de rest van de ploeg en ik voelde me gemotiveerd naar het eten toe.

Morgen heb ik een kracht en explosiviteit, voor het eerst deze ramadan dus dat beloofd wat....

Keep following!

Geplaatst op : 31 May 2017 20:36
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Goedenavond allemaal!

het is 20:55 en ik keer net terug van mijn kracht en core workout van vanavond. Om 21:55 mag ik eten maar als eerst deel ik met jullie hoe mijn training gelopen is en deel ik een aantal tips met jullie! 

 

Het was even wennen.. Gewicht tillen en oefeningen doen voor je core vraagt veel inspanning van je lichaam. Ik voelde me aan het begin een beetje duizelig maar daarna ben ik naar de douches gegaan en heb ik nogal koud water (niet ijskoud ivm hoofdpijn) over mij heen gegoten. Dat helpt! 

Ik voelde me zo goed als herboren en heb de training netjes kunnen afronden en heb met wat lichte oefeningen toch een gooi richting mijn uiteindelijke doel gedaan; topfit worden.

 

Tips voor powertraining:

1.) Neem minder setjes maar verhoog je reps met 1 aantal er bij.

2.) Voorkom oefeningen waar je veel druk op je ademhaling uitoefent. Het kan er voor zorgen aangezien je al niet gegeten hebt dat je in het ergste geval flauw kan vallen.

3.) Zorg dat je een schepje extra creatine doet tijdens het nachtelijke eetmoment. 

4.) Neem bij duursport of sporten waar je intensief bezig bent door de nachten heen extra vitamines dan normaal

 

 

Geplaatst op : 01 Jun 2017 21:01
Geplaatst door: Jouke
Aantal Reacties: 1
Aangemeld op: 2 jun. 2017

Als gymdocent in Rotterdam is de Ramadan altijd een periode van heel hard moeten trekken aan de leerlingen die de ramadan als excuus wensen te gebruiken om zich aan hun verplichtingen tijdens de gymlessen te onttrekken. De leerlingen die wel hard hun best doen én vasten, hebben natuurlijk wel eens moeite met de inspanning. Ik zal je blog blijven volgen en neem de tips die je geeft mee naar mijn leerlingen.

 

Alvast bedankt hiervoor en mocht je onze leerlingen willen inspireren, dan hoor ik dat graag en ben je bij deze van harte uitgenodigd om eens langs te komen op het Olympiacollege in Rotterdam.

 

Jouke

Geplaatst op : 02 Jun 2017 20:17
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Hallo daar!

 

Vandaag een kickbokstraining achter de rug! Lekker gezweet maar weinig dorst gehad! Ik heb extra water gedronken en heb zoutproducten links laten liggen. Zout is iets wat vocht vasthoud. Niet handig als je sport dus! Vooral niet in de Ramadan....

 

Dus de tip van de dag: Vermijd zout gedurende nacht! 

Drink lekker veel water, minimaal 4,5 liter per nacht. Zorg dat je veel kip op het menu hebt staan en vergeet natuurlijk je vitamines niet!!

Geplaatst op : 02 Jun 2017 23:53
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Geplaatst op : 04 Jun 2017 2:49
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Hallo mensen,

 

Het is 02:49 en ik kom net thuis van mijn kickbokstraining En stukje conditie. Het is de tweede keer dat Ik nachtelijk train en eerlijk gezegd voelt het goed! ik heb veel berichten via instagram gehad met de vraag of ik wat tips kon geven over training na het eten. Hier komen ze..!

 

Prop jezelf niet vol met eten voor je trainen gaat. Maar verspreid je maaltijden beetje bij beetje en hou ruimte in je maag. 

 

Drink voldoende water voor het trainen! je spieren hebben vocht nodig en bovendien voorkom je kramp. 

 

Drink BCAA van GetPro tijdens de training voor tussentijdse tank van de amino's!

 

Geplaatst op : 04 Jun 2017 2:52
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Hallo allemaal. 

 

Het is vandaag mijn rustdag. Dus over een training typen is niet bepaald geloofwaardig. Wel heb ik weer een paar sterke tips bij me!

 

Van de afgelopen weken dat ik getraind heb heb ik gemerkt bij het vermijden van suikerhoudende producten dat het over de dag veel makkelijker gaat! 

Er werd mij gevraagd kan je pre workout toedienen tijdens de Ramadan na het verbreken van de Iftar? Ja dat kan. Wees er alleen van bewust dat je moeilijk ik in slaap zal vallen. 

Moet je tot je maximum gaan iedere trainng? Jij bepaalt je eigen maximum. Wanneer jij je niet goed voelt of duizelig begint te worden kan je beter een paar stappen terug doen!

 

Meer vragen? Reageer ze en ik beantwoord ze de volgende avond!

imad

Geplaatst op : 05 Jun 2017 0:16
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Goedemorgen allemaal. 

 

De ochtend is voor mij begonnen als een ochtend richting de voorbereiding van mijn wedstrijd. Ik moest om 07:30 aanwezig zijn voor de looptraining en had vervolgens pads. Gek genoeg had ik hier totaal geen zwakte kunnen voelen en heb ik mij door de training heen kunnen knallen. 

 

Dit komt doordat mijn laatste maaltijd 's nachts om 03:00 was. Ik heb me geen last gehad van futloosheid, brakerigheid of gevoel van flauwvallen. Misschien is het een idee om in de ochtend wat proberen te doen en de dag zo te vervolgen in je bed mits dat niet kan. 

Water is een product dat helpt! Niet in de Ramadan drinken, maar wel om in te baden. Laat het water wat koud blijven en ga er lekker in baden. Je lichaam was warm door het sporten, maar wordt ineens koud. Het is een soort klap die je lichaam krijgt en je krijgt er als het ware een soortige boost van. 

 

Vanavond post ik na mijn tweede training nog een tekst er over. Hou het in de gaten!

Geplaatst op : 06 Jun 2017 10:41
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

@ Jouke, 

 

Hallo,

Fijn dat je de blog in de gaten houdt en het meeneemt naar jouw gymlessen! 

Ik, als beroepsatleet weet als de beste hoe het voelt en hoe het is om te sporten tijdens de Ramadan. Dit is mogelijk mits je na de Iftar het zoete snoepje verkiest boven een proteïnerijke maaltijd. 

Zoals jij goed weet, is je voeding 90% van je kunnen tijdens het sporten en geef ik hier graag een aantal tips voor de kinderen die mee doen aan de Ramadan. 

Begin jouw Iftar met een schaaltje fruit van ongeveer 300 gr en een glaasje water. Fruit zorgt er voor dat je maag met vezels de avond begint, wat overigens goed is voor je spijsvertering. En bovendien, je krijgt er meer trek door, dus je lichaam zou meer kunnen binnenkrijgen dan.

Laat de cola, sinas, sprite en alle overige frisdranken staan en vervang dat voor water. Een glaasje kan geen kwaad, maar zorg er voor dat je die glaasje frisdrank eerst verdiend dmv 2,5 liter water te drinken. Dan weet je in elk geval dat je voldoende vocht binnen hebt.

Kokoswater is een aanrader voor je vochtbalans! 

Het is een culturele gewoonte dat tijdens de Iftar veel gevulde broodjes en bladerdeeg op tafel liggen. Probeer voor je spijsvertering het deeg te vermijden en de inhoud er van te eten; kip, vis, zeevruchten. Dat is vele stukken gezonder!

 

Geplaatst op : 06 Jun 2017 13:22
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

mijn Iftar verbreking. 

Geplaatst op : 07 Jun 2017 1:21
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Goedemiddag allemaal! 

Zoals jullie konden zien verbrak ik mijn vasten gisteren met een bord macaroni als start. Dit puur gedaan om te kijken wat het met je doet. Het viel goed op mijn maag. Had ruimte over en kon gemakkelijk door eten. 

Vele mensen hebben mij de vraag gestuurd wat ze kunnen doen om het gevoel van snel vol zitten te beperken. 

Hier is een gouden tip voor jullie:

Als je honger hebt is het normaal dat je het eten wilt aanvallen. Je ogen zijn op dat moment groter dan je maag. Probeer je eten minimaal 15 keer te kauwen per hap dat je neemt!! Het is beter voor je spijsvertering en het eten valt gekauwd op je maag waardoor je meer ruimte creeërt. Denk hier bij aan een prullenbak waar je allemaal pakken sap in gooit zonder het plat te drukken! 

 

Morgen weer een nieuwe blog! 

Geplaatst op : 07 Jun 2017 15:06
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Hallo allemaal, 

Zoals je ziet ben ik met de zaktraining bezig. Vannacht heb ik 4 liter water gedronken, schaal met fruit en een schaal met groente wat gemixt was met kipfilet. Vanochtend heb ik licht getraint. Ik voel me vrijwel uitgerust. Een gouden tip: zorg dat zoveel mogelijk eiwitten en vezels naar binnenwerkt en veel water drinkt. In mijn gewicht ben ik niks kwijt geraakt. Dat komt doordat ik goed op mijn voeding let, vooral tijdens de ramadan. Goed uitrusten voordat je weer traint is zeer belangrijk. 

Geplaatst op : 09 Jun 2017 20:50
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

5 tips voor na het verbreken van je vasten! 

 

1.) Blijf in een actieve houding. Als je buik vol zit krijg je al snel het gevoel dat je wilt slapen. 

2.) Laat het eten goed wegzakken voor dat je aan de training begint. Prop je zelf daarom ook niet vol want al lijkt het zo, er valt niks in te halen! Calorieen zijn calorieen

3.) De warming up moet van langere duur zijn. Denk hier bij goed aan het rekken en strekken. Je lichaam moet de voedingsstoffen opnemen. Geef je lichaam de tijd. 

4.) Kleine slokjes water nemen! 

5.) Na de training voldoende water drinken! 

Geplaatst op : 11 Jun 2017 10:08
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Goedenavond allemaal!

Geplaatst op : 11 Jun 2017 20:48
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Goedemorgen allemaal! 

Zoals jullie konden zien gisteren stond er niks op. Dat in verband met mijn rustdag die ik had aangezien ik na een bezoekje bij wat bekenden niet lekker was geworden door het eten. Wijze les ook voor mij! Ik zal weinig eten wat niet uit mijn handen of die van mijn moeder komt. 

 

Maar goed ik ben er weer en ik ben vandaag begonnen met de training om 07:00 's ochtends. Ik heb toen daarna een dutje gedaan en ik zal jullie zeggen... Een flinke aanrader!  Door vroeg in de ochtend te trainen zorgt er niet alleen voor dat je lichaam fysiek sterker word omdat je net wakker bent. Het is ook goed voor je omdat je eten dan verwerkt is en je de voedingsstoffen kan gebruiken om daarna een heerlijke dutje te doen om weer bij te komen. 

 

Ik zou zeggen allemaal proberen en laat maar in de reactie weten hoe het voelt. P.s: De laatste twee weken van de Ramadan gaan in. Probeer je nu extra aan je voeding te houden zodat je er shredded en fit uitziet! 

Gr

Geplaatst op : 13 Jun 2017 9:41
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Geplaatst op : 13 Jun 2017 11:23
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Eetsmakelijk allemaal!!

 

het begin met een lekker slatje! En dan kan de oorlog beginnen!  Eiwitten pompen!

Geplaatst op : 13 Jun 2017 20:43
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Net finished met mijn kickbokstraining. Veel gespard en gepadst vandaag en heb de power uit me gehaald. 

Naar mijn gevoel ging het goed. Mind over body was de motivatie dat ik extra kon doorgaan. Zorgen jullie er voor dat jullie er ook zo tegen aan kijken?!

Niemand is jou te sterk, je kan alleen van jezelf verliezen!

Geplaatst op : 14 Jun 2017 20:47
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Tip voor de Iftar:

 

Bruine rijst, gegrilde kipfilet en een glas water om de spits mee af te bijten. Het is een gerecht dat je niet volpropt of het gevoel geeft dat je bomvol zit. 

Creatine 5g voor en na het eten. Glutamine na of tijdens het eten.

En je voelt je weer herboren! 

 

Probeer het uit!

Geplaatst op : 16 Jun 2017 12:55
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

de verbreking voor vandaag!

 

eetsmakelijk allemaal

Geplaatst op : 18 Jun 2017 20:05
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Iftar verbreking. Tonijn met salade!

 

eetsmakelijk!

Geplaatst op : 19 Jun 2017 20:08
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Beste mensen!

 

het einde is al in zicht. Het eind van de Ramadan die nadert. Hoeveel ben jij bijgekomen of afgevallen? Ik ben helemaal niks kwijt geraakt! Sterker nog... Ik ben een 1,5 kilo aangekomen en dat is niet te zien aan mijn lichaam!

Met de juiste voeding en trainingsintensiteit is alles mogelijk. Dit ook een tip voor mensen die er een excuus van maken door dat ze nachtdiensten draaien. Houd jij je aan je voedingsschema en alles komt in orde! 

Gr

Geplaatst op : 21 Jun 2017 10:12
Geplaatst door: Imad Hadar
Aantal Reacties: 27
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Geplaatst op : 22 Jun 2017 20:41

28 artikel(en)     Sorteer:  Nieuwste Oudste

per pagina
 
Viewing Topic "Intro Imad Hadar tijdens de ramadan "

    Ga naar:
      U hebt   bookmarked items

    Nu Online:

     
    Gebruikers die dit forum momenteel browsen 1 ingelogde gebruikers :: 0 en gast 1 (gebaseerd op gebruikers activiteit de laatste 5 minuten)