Welkom bij het grootste fitness, bodybuild en voedingsplatform van de Benelux!

0 Producten (0)
GetPro Forum
Ga naar:
  U hebt   bookmarked items
Viewing Topic "Stap 1 naar een gezonder en fit leven!"

1 artikel(en)     Sorteer:  Nieuwste Oudste

per pagina
 
  Reacties
Geplaatst door: Jennifer van der Wal
Aantal Reacties: 8
Aangemeld op: 5 mei 2017

Deze lijst met basis tips gaat jou helpen met een gezondere levensstijl.

Als je je lichaam wilt veranderen zal je je manier van leven moeten veranderen.
Het roer moet om en de veranderingen die je nu gaat toepassen zul je voor het grootse gedeelte van je leven moeten blijven vasthouden om resultaat te behouden.
Dit betekend natuurlijk niet dat je nooit meer kan genieten van heerlijk eten of wat drankjes tijdens een gezellig avondje uit ;)
Zolang je doordeweeks probeert om op je voeding te letten en voldoende beweegt kan je des te meer genieten van een heerlijke 'cheat' in het weekend.
Daar gaan we!


7 Tips voor een gezonde levensstijl:

1. Gezonde voeding

Gezond eten is essentieel en derhalve ook een van de belangrijkste tips voor een gezonde levensstijl. 
Door gezonde voeding krijgt je lichaam de juiste voedings- en bouwstoffen binnen, waardoor het normaal kan functioneren.

2. Mijd suiker

Een van de belangrijkste tips voor een gezonde levensstijl. 
Suiker ontregelt vele processen in je lichaam en laat je meer van iets eten of drinken dan dat je eigenlijk wilt. 
Suiker bestaat in vele verschijningen en je vindt het in frisdranken, vruchtensappen uit pak, snoep, koek, fruitrepen, gezoete zuivel desserts, candy bars en bewerkte ontbijtgranen.

Suiker wordt sowieso toegevoegd in veel bewerkte voedingsmiddelen. 
Je krijgt het dus vaak onopgemerkt binnen. 
Dit gezegd hebbende kunnen we meteen door naar punt 3.


3. Mijd bewerkte voedingsmiddelen

In bewerkte voedingsmiddelen wordt vrijwel altijd suiker, vet en zout toegevoegd en daarnaast nog andere additieven als E-nummers, conserveringsmiddelen en andere synthetische stoffen.
Zorg dan ook dat je zoveel mogelijk verse onbewerkte producten koopt.
Zo weet je precies wat je binnenkrijgt.

4. Drink voldoende water

Zorg dat je minimaal 1,5/ 2 liter water per dag binnenkrijgt.
Hieronder een paar redenen.

-Water bevat geen calorieën
-Je stofwisseling werkt 3% sneller, waardoor je meer vet verbrand
-Wanneer je water drinkt heb je minder behoefte aan andere dranken, die vaak door de suikers wel calorieën bevatten
-Je krijgt meer energie, dus je hebt eerder zin om iets actiefs te doen, waardoor je meer vet verbrand
-Water drinken stilt de honger, waardoor je minder eet en dus meer vet verbrand
-Hoe meer water je drinkt, des te beter de afvalstoffen in je lichaam afgevoerd kunnen worden.
- Vocht reguleert onze lichaamstemperatuur en zorgt voor optimale werking van je organen.

5. Eet regelmatig 

Probeer om de 2.5 a 3 uur te eten.
Door vaak te eten blijft je lijf lekker op gang en wordt er veel energie verbrand.

Als je vaker kleine porties eet, merk je hoe je stofwisseling versnelt. 
Probeer je dagelijkse portie calorieën over 5 tot 6 maaltijden per dag te verspreiden en sla geen maaltijden over!

Maaltijden overslaan en te weinig eten kan averechts werken als je wil afvallen.
Als je lichaam te weinig energie binnenkrijgt gaat het zich beschermen tegen een hongersnood. 
Je stofwisseling wordt trager om energie te sparen. 
Je lijf gaat zuiniger om met iedere calorie en zal sneller geneigd zijn om energie op te slaan.

Omdat je lichaam denkt dat er een voedseltekort heerst springt het steeds zuiniger om met energie. 
Het zal proberen zoveel mogelijk energie te onttrekken uit iedere hap. 
En als dat niet lukt, dan begint je lijf je spierweefsel langzaam te verbranden. 
Geen goede zaak, want minder spierweefsel zorgt voor een tragere stofwisseling!


6. Kom in beweging

Zorg ervoor dat je dagelijks aan minimaal 1 uur matig intensieve beweging komt. 
Persoonlijk vind ik krachttraining de beste vorm van beweging.
Door krachttraining groeien je spieren en stijgt je metabolisme.  
Je spiermassa verbruikt dagelijks 10 keer meer energie, om zichzelf in stand te houden als dezelfde hoeveelheid vetmassa. 
Het toenemen van spiermassa is dus een belangrijke tip voor een gezonde levensstijl.
Het is niet alleen goed voor je, ook je huid wordt strakker, je voelt je sterker en zit je lekkerder in je vel.

7. Stel jezelf doelen

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat het stellen van doelen leidt tot betere resultaten. Dat betekend dat wanneer je jezelf een doel stelt, je meer je best gaat doen om dat doel te bereiken.

Zorg dat je doelen je blijvend gemotiveerd houden. 
Stel je doelen niet te laag, want dat is geen uitdaging. 
Maar aan de andere kant, leg de lat ook niet te hoog, want dit kan frustrerend werken. 

Zorg dat je doel haalbaar is.
Geniet van het proces en wees geduldig.
Vier je succes wanneer je een doel hebt bereikt en wees trots op elke kleine stap richting jou droom lichaam en gezondere leven!

X


Geplaatst op : 22 Jun 2017 19:26

1 artikel(en)     Sorteer:  Nieuwste Oudste

per pagina
 
Viewing Topic "Stap 1 naar een gezonder en fit leven!"

Ga naar:
  U hebt   bookmarked items

Nu Online:

 
Gebruikers die dit forum momenteel browsen 1 ingelogde gebruikers :: 0 en gast 1 (gebaseerd op gebruikers activiteit de laatste 5 minuten)