0 Producten (0)

Voor 22:00 besteld is morgen in huis

Gratis kado bij elke bestelling

Gratis bezorging vanaf €20 ,-

Professioneel advies en coaching

GetPro Forum
Ga naar:
  U hebt   bookmarked items
Viewing Topic "Van "dirty" naar "clean" eten"

1 artikel(en)     Sorteer:  Nieuwste Oudste

per pagina
 
 Reacties
Geplaatst door: Yu Han Fung
Aantal Reacties: 14
Aangemeld op: 31 jan. 2017

Goedemiddag dames en heren!! De eerste zomerse dagen zijn reeds gepasseerd dus dat betekent dat we ons lichaam klaar moeten maken voor het strand.

Hier onder wat tips om je te helpen bij deze strijd Laughing

 

Heb jij nog tips om mij of anderen te helpen? Zet ze in een reactie hier onder!!


Van “dirty” naar “clean” eten

 

Laten we bij het begin beginnen. We kunnen niet van de 1 op andere dag opeens 100% goed eten. En al lukt dit wel, dan is de kans dat je dit slechts een paar weken volhoudt en daarna weer volledig in je oude eetpatroon vervalt zeer groot. Het is dus verstandiger om stapje voor stapje af te bouwen met je slechte eetgewoontes en tegelijkertijd je goede eetgewoontes op te bouwen. Op deze manier is het makkelijker, leuker en beter vol te houden. We eten al maanden, al dan niet jaren volgens deze principes, waarom willen we dan opeens uit het niets alles perfect doen? Vanwaar die haast? Die paar weken die we dan nodig hebben om op/af te bouwen zijn te verwaarlozen. Hieronder twee basistips waar we mee gaan beginnen.

-       Frisdranken bevatten veel suikers en deze willen we elimineren. Ons lichaam is gewend aan suiker dus het is slimmer om af te bouwen dan om van de 1 op andere dag volledig te stoppen met het nuttigen van suikers. Stel dat je 4 blikjes drinkt per dag, begin dan met 2 blikjes. De week daarna drink je nog maar 1 blikje. De week daarna drink je helemaal geen fris meer. Het is hierbij belangrijk om eerlijk en realistisch tegen over jezelf te zijn. Nogmaals, we zoeken naar iets wat we op lange termijn vol kunnen houden. Niet naar iets waar we na 1 of 2 weken weer mee stoppen. Als je gestopt bent met frisdrank drinken, drink dan water. Niets anders. Thee en koffie is oké, maar zonder suiker, zoetjes of stevia.

-       Vervang je snacks voor gezonde snacks. Fruit, noten, kaas, zuivel, olijven of rauwkost bijvoorbeeld.


Nu we deze 2 tips hebben geïmplementeerd zijn we al goed op weg. We krijgen al een stuk minder suikers en andere rotzooi binnen.

 

Nu nog wat tips die ons verder kunnen helpen in dit proces.

-       Vermijd verzadigde vetten.

-       Vis en groentes zijn gezond.

-       Een handje ongezouten noten per dag mag. Graag zelfs.

-       Eet 1 of 2 keer per week vis. ’T Liefst vette. Haring, zalm of markreel.

-       In de regel bevat alles wat zoet is suikers. Deze willen we elimineren. Snoep, koek, gebak etc.

-       Zout toevoegen is overbodig. Al onze voedingsmiddelen bevatten van nature al een beetje zout.

-       Veel producten lijken onschuldiger dan dat ze in werkelijkheid zijn. Lees de labels dus goed wanneer je boodschappen doet. Ontbijtkoeken en mueslirepen lijken verantwoord maar bevatten over het algemeen veel suikers.

-       Door minder suikers te eten voel je je fitter, vrolijker, minder duf, energieker, slanker en gezonder.

-       Brood, aardappelen, rijst, pasta, bloem, bladerdeeg etc. gedragen zich als suiker in je lichaam.

-       Kies voor de betere alternatieven. Volkorenbrood, zoete aardappelen, zilvervliesrijst, volkorenpasta etc.

-       Alles waar TE voor staat is niet goed. Met name TE veel.

-       Weet wat je eet.

-       Je bent wat je eet.

-       Eet niet minder, eet slimmer.

-       Beweeg meer.


Uiteraard zijn dit slechts basis tips om ons te helpen en is dit het begin van onze journey naar een gezonde en verantwoorde levensstijl. Willen we écht doelen stellen en behalen, dan moeten we precies weten wat we binnen krijgen. We duiken dan dieper in het proces en kijken naar calorieën, koolhydraten, vetten en eiwitten. Hoe we dit allemaal doen? Hier meer over in een volgend artikel.

 

Geplaatst op : 20 May 2017 13:42

1 artikel(en)     Sorteer:  Nieuwste Oudste

per pagina
 
Viewing Topic "Van "dirty" naar "clean" eten"

    Ga naar:
      U hebt   bookmarked items

    Nu Online:

     
    Gebruikers die dit forum momenteel browsen 1 ingelogde gebruikers :: 0 en gast 1 (gebaseerd op gebruikers activiteit de laatste 5 minuten)